Code School Finland

from Finland to the world

  • Läromaterial
    • Lek och lär
    • Koda och skapa
    • Automatisera
    • Utveckla och testa
    • Lösning och syntax
  • Kontakt
  • Svenska
    • English
    • Suomi
You are here: Home / Läromaterial / Utveckla och testa

Utveckla och testa

årskurs 5-7
12 lektioner

Lär dig om produktutveckling och speldesign genom att skapa ditt eget inlärningsspel och interaktiva appar.

Övriga mål:
Att förstå begreppen i algoritmiskt tänkande.
Att behärska arbetsrutinerna i programmering.

Spelskapande och produktutveckling

Vi planerar och förverkligar ett fungerande multiplikationsspel med bakgrundsmusik och ljudeffekter. Spelet kan också göras i t.ex. historia, klimatförändring eller välbefinnande.

Här är det bra att jobba i par. Paren utvecklar sitt eget tema för spelet, vars målgrupp är de yngre i skolan, t.ex. 3 och 4 årskursens elever.

Angreppsättet modellerar verklig produktutveckling där vi planerar, förverkligar, testar och gör förbättringar i produkten. I slutet av kursen möts eleverna i den stora Slututmaningen.

Ta kontakt: jan@codeschool.fi

Footer

  • Email
  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
Code School Finland logo with Bobo the Robot flying thru it.
  • Home

Copyright © 2017–2021 · Code School Finland

  • English
  • Suomi
  • Svenska
We store some information about our visitors. If you continue to use this site we will assume that you are happy with it.OkNoPrivacy policy
You can revoke your consent any time using the Revoke consent button.Revoke consent